Artikel 1
Algemeen
1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling
en transactie tussen EsthetieKim en de cliënt/opdrachtgever waarop EsthetieKim
deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze
voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken.
Artikel 2
Inspanning EsthetieKim
1. De schoonheidsspecialiste zal de behandelingen naar beste
inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap
uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang
kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan
schoonheidsspecialiste worden verteld.
3. EsthetieKim is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook,
ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste
en/of onvolledige gegevens.
4. De schoonheidsspecialiste zal de cliënt inlichten over de financiële
consequenties van de wijziging van de behandeling.
Artikel 3
Afspraken
1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan
EsthetieKim melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag
EsthetieKim 50 % van het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling
aan de cliënt door berekenen.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de
salon komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de
behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door
berekenen.
4. Indien de cliënt bij meer dan dertig minuten later dan de afgesproken tijd
in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren
en toch 50 % van het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door
berekenen.
5. EsthetieKim moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt
melden. Doet zij dit niet zal de cliënt op de volgende behandeling een korting
van 50 % ontvangen.
6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van leden 2 en 5 te
houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat
de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 4
Persoonsgegevens en
privacy
1. De cliënt voorziet de schoonheidsspecialiste bij de eerste
behandeling van alle gegevens waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat
deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
2. De schoonheidsspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en
verwerkt ze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een
klantenbestand.
3. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle
vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de
behandeling.
4. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als
dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
5. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of
een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke
informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 5
Betaling
1. EsthetieKim vermeldt prijzen van de behandelingen op de
website. De prijzen van producten zijn zichtbaar in de salon.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief verschuldigde BTW.
3. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad
strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de
behandeling en eventuele producten contant te voldoen.
5. Als de betaling niet contant is overeengekomen dient betaling te geschieden
binnen acht dagen na factuurdatum op het door EsthetieKim aangegeven
bankrekeningnummer. Na ommekomst van de termijn van acht dagen is de
schoonheidssalon zonder ingebrekestelling in verzuim en is de cliënt de
wettelijke rente, vermeerderd met 2% rente aan EsthetieKim verschuldigd.
De betaling via factuur moet voor de behandeling zijn overeengekomen.
6. Wanneer een opdrachtgever/cliënt één maand na factuurdatum zijn factuur nog
niet heeft voldaan, is EsthetieKim gerechtigd om een Incassobureau in te
schakelen. De extra kosten hiervan komen geheel voor rekening van de
opdrachtgever/cliënt.
Artikel 6
Aansprakelijkheid
1. EsthetieKim is niet aansprakelijk voor schade van welke
aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de
cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over Algemene
voorwaarden EsthetieKim versie 1.0 , lichamelijke aandoeningen,
medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. EsthetieKim is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of
beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar
de salon.
3. Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van
EsthetieKim zelf.
Artikel 7
Klachten
1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een
product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf dagen na
ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van
EsthetieKim.
2. EsthetieKim moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal EsthetieKim de
behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit voor de cliënt
aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal de schoonheidssalon het
aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden, zie artikel
8.
5. Indien EsthetieKim en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen,
kan de klager het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie
Schoonheidsbranche/ Pedicurebranche.
Artikel 8
Garantie
1. EsthetieKim geeft de cliënt vijf dagen garantie op de
behandelingen en producten.
2. Deze garantie vervalt indien, zie leden 3 t/m 7 van dit artikel.
3. De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste/pedicure
over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de
behandeling of producten.
4. De cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste/pedicure
geadviseerde producten heeft gebruikt.
5. De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
6. De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen
heeft opgevolgd.
7. De cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste
heeft gebruikt.
8. Na een behandeling kan de huid een reactie geven de cliënt wordt hiervan op
de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
Artikel 9
Beschadiging
en diefstal
1. EsthetieKim heeft het recht van de cliënt een
schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten
beschadigt. Dit geldt ook voor schade aan het bedrijfspand en/of ruimte waar
EsthetieKim is gevestigd.
2. EsthetieKim meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 10
Behoorlijk
gedrag
1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens
algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft
vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste het recht de cliënt de toegang tot de
salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij EsthetieKim wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de code van
schoonheidsspecialisten.
4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke
hygiëne regels.
Artikel 11
Recht
1. Op elke overeenkomst tussen EsthetieKim en de cliënt is
het Belgische recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van
EsthetieKim (www.esthetiekim.be) en ze zijn ook in de salon beschikbaar.
3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden,
is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals
die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
November 2013 versie 1.0